Młodzieżowy
Ośrodek Socjoterapii nr 2 we Wrocławiu
Młodzieżowy Ośrodek
Socjoterapii nr
2 wraz ze
Stowarzyszeniem
W Tonacji Serca
realizują partnerski
projekt pn:
DOBRY
WYBÓR – DOBRY START
-
wsparcie młodzieży
przebywającej w
Młodzieżowym Ośrodku
Socjoterapii nr 2 we
Wrocławiu w zakresie
integracji
społeczno-zawodowej z
elementami
specjalistycznego
poradnictwa
Celem
projektu jest
zwiększenie szans na
aktywną integrację i
podniesienie zdolności
do zatrudnienia
podopiecznych MOS,
poprzez włączenie
innowacyjnych i
specjalistycznych metod
wsparcia młodzieży i ich
rodzin do programu zajęć
placówki.
Wspólnie realizowany
projekt pn. DOBRY WYBÓR
– DOBRY START,
skierowany jest do 119
dziewcząt i chłopców –
podopiecznych MOS nr 2 w
roku szkolnym 2016/2017
i 2017/2018 oraz 30
rodziców (opiekunów
prawnych).
1)
Wsparcie na etapie
rekrutacji do projektu
oraz opracowanie
Indywidualnych Planów
Działania
2)
Zajęcia w ramach
Innowacyjnej metody
kształtowania aktywnych
postaw
edukacyjno-zawodowych
młodzieży gimnazjalnej,
opracowanej przez Szkołę
Wyższą Psychologii
Społecznej
3)
Zajęcia w ramach
instrumentów aktywnej
integracji o charakterze
społecznym:
–
Poradnictwo
psychospołeczne, w tym:
Integracja i budowanie
partnerstwa w grupie
oraz Metody radzenia
sobie ze stresem i
agresją
–
Treningi kompetencji i
umiejętności
społecznych, w tym:
Postawy asertywne z
elementami budowania
pewności siebie;
Autoprezentacja;
Alternatywne formy
spędzania czasu wolnego;
Zarządzanie budżetem
domowym i oszczędzania z
elementami
przedsiębiorczości;
Socjoterapia; Zajęcia o
charakterze
terapeutycznym (rysunek
artystyczny, glina i
szkło); Indywidualne
poradnictwo i treningi w
zakresie
przeciwdziałania
zachowaniom ryzykownym;
Warsztaty z zakresu
umiejętności znajdowania
zatrudnienia;
2)
Zajęcia w ramach
instrumentów aktywnej
integracji o charakterze
zawodowym:
–
Indywidualne doradztwo
zawodowe
–
Zajęcia z zakresu
zawodoznawstwa
Formy wsparcia dla
rodziców (opiekunów
prawnych) podopiecznych
MOS nr 2:
1)
Treningi kompetencji
wychowawczych
2)
********************************************************************************************************
Czerwiec 2017 - Warto wyjechać do Karpacza
W
dniach 2 - 4 czerwca w wyjazdowych warsztatach do
Karpacza uczestniczyły dwie grupy wychowawcze. Razem 20
dziewcząt (poziom nauki: I i II klasa gimnazjum) i 4
opiekunów.
Cele ogólne, które
przyświecały tak zorganizowanym warsztatom to:
eliminowanie atmosfery
placówki;
pokazywanie właściwych
form spędzania czasu
wolnego;
rozwijanie
umiejętności społecznych;
budowanie adekwatnego
obrazu siebie;
motywowanie do dalszej
pracy i realizacji zadań
projektowych;
poznawanie atrakcji
turystycznych regionu.
Integracja -
Gry i zabawy podnoszące
poziom bezpieczeństwa w
grupie i budujące zasadę
otwartości.
Komunikacja i asertywność -
Przypomnienie zasad
poprawnej komunikacji
poprzez zabawy w parach
i mniejszych grupach
(Zabawy: „Przekrzykiwacze”,
„Poznaj moją tajemnicę”,
„Kalambury” –zespołowe,
połączenie pokazywania,
rysowania, mówienia”,
„Pokieruj co mam robić”
– ćwiczenie w parach,
„Mówię nie!”). Omówienie
- współpraca w grupach,
podsumowanie na
planszach, wypowiedzi
indywidualne z rozmową
na temat emocji
towarzyszących podczas
wykonywanych ćwiczeń i
zabaw.
Turystyka piesza – wędrówka
szlakiem na trasie Krucze Skały – Biały Jar. Wejście na
Śnieżkę z wykorzystaniem wyciągu na Kopę. Uczestniczki w
małych grupach przeprowadzały wywiady (np. z osobą
pracująca przy wyciągu, kelnerką w schronisku,
przewodnikiem turystycznym, sprzedawcą itp.) z użyciem
dyktafonu. Podsumowanie wycieczki turystycznej.
Dzielenie się opiniami, przeżyciami emocjami, sukcesami, pokonanym
napięciem (strach
przed wyciągiem
krzesełkowym, wywiady,
wysiłek fizyczny).
Prezentacja wywiadów –
odsłuchanie z
dyktafonów. Omówienie
najbardziej skutecznych
sposobów komunikacji (u
rozmówców i u siebie).
Podsumowanie -
Prezentacja swoich wytworów: zdjęć wykonanych podczas
wycieczki, najlepszego wywiadu, najlepszej
charakteryzacji.
Ewaluacja - ankiety,
rozmowa, podsumowanie.